Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Gravida tvingas välja abort

Hur kan en Regering leva med sig själv när de tvingar människor till abort för att ekonomin inte tillåter att en människa föds in i vår gemenskap. Majoriteten av Regeringen siktar på lägre löner sämre ekonomi  för de som jobbar och än mindre för de som slagits ut från arbetsmarknaden. Sjuka och arbetsskadade jagas med blås lampa och kallas för fuskare.

När ska Regeringen vakna och sluta riva sönder människors liv.

Tänk att Kristdemokraterna är med och tvingar "föräldrar" välja bort barnet p.g.a. ekonomiska skäl.


Nedan ett rop på hjälp från Familjelivs forum:
"Jag är gravid i 9 veckan har ett fastjobb i restaurang jobbet suger har hållt ut 7 månader där pga av dålig ekonomi. Klarar inte av det fysiska arbetet då jag har fått rygg problem och blivit utbränd. Jag blir tvungen att säga upp mig eftersom min chef vägrar ge mig andra tider eller mindre fysiskt arbete . Bor i en stad där det är svårt att få jobb, sambon pluggar och får Csn vi klarar oss inte på det och han har försökt söka jobb men det går inte . Socialen hjälper varken mig i denna situation mina värld håller på att falla sönder jag blir tvungen att göra en skrapning imårgon pga av vår ekonomi och vi vill så behålla barnet men det går inte är så ledsen"

Och sverigedemokraterna vill göra det än svårare ekonomiskt för gravida ÖP



Media: SvDGPABDNAbHDLTZSvtSTFolketDBEkot
Blogg: Röda Malmö
Inlänkat: Reinfeldt dissar Rädda barnen, Reinfeldt dissar Försäkringskassan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar