Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Intervju med Wanja

Denna gång så hade jag ingen privat intervju utan mer presskonferens och använde då inte Bambuser. Men en kort sammanfattning av frågorna jag ställde.

Naturligtvis var jag tvungen att fråga om Wanja ser någon oro kring kvinnolöner och då låglönepotter som är IF Metalls idé, om nu Karl-Petter Thorwaldsson blir vald till ordförande. Naturligtvis som Wanja också sa i sitt tal har den som nu blir vald till ordförande en stor uppgift att bevaka och driva denna fråga om jämställda löner.

Sedan till er som sett klippet här bredvid då jag intervjuade Wanja på IF Metall kongressen var sista frågan vilket djur hon kunde identifiera sig med. Jag frågade då om hon nu efter ett år har i tanke på annat djur. Men Wanja svarar att hon fortfarande ser sig som en kämpe och vill vara med där det händer. Se gärna videoklippet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar