Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Arbetare förena eder

Idag åker jag hem från LO kongressen som är i Stockholm. Den tid jag fått möjlighet att få vara med har varit intressant och rolig och hoppas att de som följt mig via blogg, twitter och video haft någon form av tillfredsställelse :-)

En liten kort sammanfattning:
Genom valet av Karl-Petter Thorwaldsson som ny ordförande av LO ser jag flera möjligheter än problem. När en enig valberedning ger ett gott sken av sammanhållning och andra nominerade följer vad valberedningen vill, det är bra och jag kan inget annat än att beundra så många inblandade, men ändå så eniga.

Att sedan Stefan Löfven nu är partiledare för Socialdemokraterna och lär så vara en tid fram över är inte en nackdel. Stefan och Kålle har ett förflutet inom IF Metall, men jag ser det mer som en styrka att de som individer och inte organisations tillhörighet nu går framåt när parti och organisationer kallar.
Det finns mörka moln på den blå himlen, men vid valet 2014 lär det nog storma kring den borgerliga Regeringen med sina lönesänkningsförslag vill råda bot på arbetslösheten istället för att satsa på arbetarnas utveckling och kompetens och unga.

Glädjande var SSUs förståelse för facklig politisk samverkan och det gynnar alla i samhället om vi tillsammans kämpar än att det råder splittring. Nu har de unga i SSU tagit steget framåt, dags för oss att ge stöd och gå framåt vi med.

Stort tack till Anne Ekberg för att jag fick intervjua först och han under 6min trycka ner en macka innan bussen gick. Tack till min avdelning IF Metall Mellersta Kalmar län som sponsrat min resa till viss del. Tack alla som jag intervjuat.

Ny Media: Ab, SvDSvdSvdExAbGPEkotEkotSvdTv4FolketAbDNSvd, Unt, Db, Hd, eKurir, Folket, Ekot
Media: FokusEkotAbExEx2DiEkot2Ekot3SvdSvd2Svd3Svd4DnDnSydnyttDagenSkånskanNSKGPLTeKurirenSvtSvdArbetetSvdSvdDNGPSvtUNTeKuriren
Inlänkat: Arbetare förena ederArbetare vakna
Bloggat: Göran
Annat: Nya LO-toppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar