Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Vilka stolpskott till partivänner

Att skämma ut sig, och sitt parti med ett försök att få 10sekunders tv-tid och att visa upp sig och spela pajas för att få rubriker i media är inte något som ens jag skulle utsätta mig för, med risk för att dra det parti jag tillhör som har mina värderingar och ideologi i smutsen.

Detta stoppar inte Eduardo Padilla som verkar tro att Håkan Juholt enväldigt kört över valberedning och kongressombud.
Eller som Eduardo Padilla skriver i DD:
"Det handlar inte om Juholt , Jämtin som jag uppskattar"
Men ändå går du på när media står hos Håkan Juholt för att få lite uppmärksamhet.

Kan upplysa Eduardo Padilla att det är valberedningen som nominerat, INTE Håkan Juholt. Vilket också Håkan försökte förklara för dig. Om du inte skrikit så mycket kanske du hade hört det. Om nu Eduardo Padilla tycker att han inte vet något om Håkan Juholts politik, så kan till och med jag som är rätt ny i partiet förklara för Eduardo Padilla att Håkan Juholt har igår blivit vald till partiledare och utifrån det ska föra Socialdemokraternas politik med hans inflytande.

Kära Eduardo Padilla, du hade chansen att säga nej som kongressombud. Du hade chansen att föra fram och nominera en egen kandidat. Du säger att vi bör rotera på partiledarposten àla MP. Har du skrivit en motion om det till kongresser som varit?

Kontenta:
Eduardo Padilla har fel och osmakligt gått på en kandidat, gjort reklam för dalademokraten och sig själv genom att smutsa ner vårat parti. Håkan Juholt har accepterat valberedningens nominering. Så varför gå på Håkan som inte kan påverka mer än att säga ja eller nej till en kandidatur.

Jag är för öppenhet i partiet, men jag respekterar våra medlemmar och kongressombud, beslutna stadgar, värderingar och rutiner. Vill man ändra på dessa så får man motionera om det, inte göra bort sig och partiet i media, när man inte verkar veta hur en process går till.

Till Eduardo Padilla, är du nöjd med ditt tilltag att hoppa på Håkan Juholt som var den enda kandidaten som fanns?

Till Håkan Juholt, bra svar till Eduardo
"Käre vän! Det är nomineringstid i en timme till. Kandidera! Kör du också!"

Vicket FAIL Eduardo Padilla

Eduardos inlägg i Dalademokraten
Eduardo skämmer ut sig för lite "Fame"
SVT rapportering 18:36
Aftonbladet hänger på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar