Ladda ner Schysta appen


Hitta restaurangen med kollektivavtal
LADDA NER SCHYSTA APPEN
Siffersticka IF Metall Android

Det handlar inte om Mona egentligen


Valet i september
handlar ju inte i första hand om vem som ska vara statsminister, utan vilket samhälle vi vill ha i framtiden.

Vilken väg vill vi gå?
Vilket Sverige vill vi ha?

Jag skulle vilja att valdebatterna handlade mycket mer om ideologi och mindre om kronor, procent och personfrågor.
Jag skulle önska att medierna skrev mer om politikernas visioner och mindre om sina egna opinionsundersökningar.

Själv vill jag ha ett Sverige som bygger på solidaritet och tolerans. På rättvisa och lika möjligheter för alla, oavsett kön, klass eller etnicitet.
Jag vill att unga människor i dag ska få samma stöd och möjligheter som jag själv fick. Jag vill att sjuka och arbetslösa ska bemötas med respekt och nya chanser, inte krav och nonchalans. Jag vill att våra gemensamma tillgångar ska fortsätta att generera pengar till oss alla - inte bara till direktörer och riskkapitalister.

Det säger jag inte för att jag är en bättre människa än någon annan, utan för att alla tjänar på det här förhållningssättet i längden - inklusive jag själv.
Det är så här vi har byggt upp Sverige. Det är därför vi har blivit ett av de absolut bästa länderna i världen att leva i.

För att vi bryr oss om varandra. För att vi tänker längre än till snabba tillskott i vår egen plånbok.
Jag hoppas, som sagt, vid Gud att Mona vinner.
Inte bara för att hon är så bra, utan för att jag och alla andra kommer att få det bättre med henne som statsminister.

Ovanstående kommer från Expressen och Liza Marklund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar